【ねこまたぎ通信】

Σ(゜◇゜;)  たちぶく~~ Σ(゜◇゜;)

シャブでもやらねーと、やってらんないぜ。

http://abcnews.go.com/sections/2020/DailyNews/2020_pilotpills021220.html

 以下、抄訳します。

空軍は覚せい剤が必要 米空軍誤爆事件の原因はアンフェタミン

 今年4月17日にアフガニスタンカンダハルで、地上にいたカナダ兵士を敵と思い込んで爆撃し、カナダ兵士4人を殺し、ほかに8人を負傷させた、米国空軍パイロット、ハリー・シュミット少佐とウィリアム・ウムバック少佐は、軍事法廷で予審を受けることが決まった。

 予審は来月開始の予定。最高64年の懲役を受ける可能性がある。
この事件で注目されるのが、空軍が覚醒剤アンフェタミン(アッパー、スピード、ゴー・ピルなどと呼ばれる)を全てのパイロットに常用させていた事実。米国空軍の戦闘機操縦士にとって、長時間の出撃に耐えるために覚せい剤を使うことは普通になっている。

ある空軍パイロットは、ABCの取材に対し「我々はみなゴー・ピルを持っている。それがあると安心だ」と語っている。

空軍ではパイロットに配るアンフェタミンを「ゴー・ピル」(覚せい剤を指す俗語)と呼んでいる。11992年に空軍参謀長、メリル・マックピーク大将により禁止されたのだが、その後いつの間にか再び使用が認められたのである。

湾岸戦争闘志、米国のパイロットが「ゴー・ピル」に中毒し、精神的に問題を生じたとの報告があったため、薬物中毒の専門家の間では、その使用が深刻に危惧されていた。

薬物中毒問題の権威であり、かつてホワイトハウスで薬物問題の最高顧問だったロバート・デュポン博士は、ゴー・ピルは依存性がきわめて強く、用いるべきではないと批判する。

アンフェタミンを常用している人間は、気が狂うのが普通だ。妄想が起って、食事をとらなくなり、判断力が狂って、大変なことをしでかすようになる。薬物中毒の中でもいちばんタチが悪い」

ところが、空軍は、戦闘機パイロットに広くアンフェタミンを使用させているばかりか、自分から進んで薬を飲もうとしないような者は、任務によっては不向きだとまで通告している。

7時間、8時間、9時間という出撃では調子の波が出てくるので「ゴー・ピル」を使わざるを得ないし、ごく少量しか処方されていないと、空軍関係者は言っている。

だが、アンフェタミンは、服用量に関わりなく、疲労を取るための薬としてはFDA(米国食品医薬品局)に承認されていない。 DEA(麻薬取締局)ではコカインなみの2級指定の麻薬である。

空軍のパイロットは、簡単な手続で一度に6錠の「ゴー・ピル」を受け取り、必要に応じて服用するよう指示されるが、ウムバックは、民間航空会社での経験から、そのような薬は民間では禁止されていると語る。

しかし、彼も、カンダハルへの出撃の1時間前、シュミットとともに薬を服用したと、シュミットの弁護人チャールズ・ギティンズは言っている。

「服用の1時間後なので、血中濃度は最高だっただろう」と同弁護人は言う。

「道路に何人かいて、こっちを目がけて撃っているのが見える。自衛をしよう」とシュミットが言っているのが、テープに録音されている。

シュミットが、対象が敵ではないと知らされたのは、爆弾を投下したあとだった。

カナダ軍からは米軍にきちんと報告がされていたにもかかわらず、米国空軍ハイロットは、カナダ兵が夜間にこの地域で訓練を行うとは知らされていなかった。

加米合同調査団は、二人のパイロットが爆撃を実行に移したのが、規則で決められているより早すぎたと指摘する。それは、スピードあるいはアンフェタミンを服用した人間の通例なのだ。

「ちょっと考えれば別の考えができるときに、性急な誤った結論を出してしまう」のは、薬のせいだと、デュポンは言う。

だが、空軍は、誤爆は「ゴー・ピル」のせいではないと言う。

アフガニスタンイラクに行くパイロットには「ゴー・ピル」が必要だという政策は変えられていない。パイロットには選択の余地はない。

Pilots Harry Schmidt and William Umbach are slated to face preliminary court-martial proceedings for their actions in a friendly fire incident over Afghanistan that killed four Canadian soldiers and wounded eight others. (ABCNEWS.com)

Did Amphetamines Play a Role in Afghanistan Friendly Fire Incident?

Dec. 20

ム Preliminary court-martial proceedings begin next month against two U.S. fighter pilots involved in a tragic incident over Afghanistan that cost four lives and exposed a little-known fact about the way America fights its long-distance air wars.

Majs. Harry Schmidt and William Umbach are facing up to 64 years in prison for a friendly fire incident over Kandahar, Afghanistan, on April 17 that killed four Canadian soldiers and wounded eight others.

When the two were sent on their mission over Afghanistan and Iraq, the Air Force gave them $30 million F-16 fighter jets, laser-guided precision munitions, state-of-the-art technology, and something that came as a complete surprise ム amphetamines.

Amphetamines, a prescription drug, are known on the street as uppers or speed. Yet, a 20/20 investigation has found, the amphetamines, the speed pills, are now standard issue to U.S. Air Force combat pilots, to help them stay awake on long combat sorties.

The two pilots from Illinois are part of the 183rd fighter wing of the Illinois Air National Guard. Schmidt, trained as a top gun fighter pilot, was sent to Afghanistan in March. Umbach was called up at the same time, leaving behind his family and a full-time job as a United Airlines pilot.

Schmidt and Umbach and their families both viewed their military service with pride. "Being military, we have always lived in the flight pattern. And when we'd see the jets go over it was always a great, wholesome feeling of pride," said Schmidt's wife, Lisa.

Umbach said he felt an obligation to serve. "It's sort of a patriotic thing. I feel like it's something that I should do," he said.

But what happened in the skies over Kandahar on the night of April 17, would change Schmidt and Umbach's lives forever and would bring about their facing a court martial.

'Go Pills'

The Air Force calls the amphetamines it distributes to pilots "go pills." They were quietly reintroduced after being banned in 1992 by the then-Air Force Chief of Staff Gen. Merrill McPeak. "In my opinion, if you think you have to take a pill to face something that's tough, you're in the wrong business," McPeak said.

There were reports during the Gulf War of American pilots becoming psychologically addicted to the "go pills" and their use now seriously concerns many leading drug addiction experts.

Dr. Robert DuPont, a former White House drug czar and one of the country's leading drug addiction authorities, says he was stunned to learn about the Air Force's use of amphetamines. "This is speed. This is where we got the phrase, speed kills," he said.

DuPont, who contends the "go pills" can be highly addictive, said, "It's a frightening concept to me from my experience in dealing with amphetamines to have this be a routine activity."

One Air Force pilot told us, "We all carry them as a bit of insurance."

Controllers in an AWACS plane overhead told Schmidt to hold his fire, but, convinced he and Umbach were under attack, Schmidt opened fire.

"Bombs away. Cranking left. Lasers on. Shack," Schmidt said on the tape.

But DuPont's characterization of heavy amphetamine use suggests the "go pill" policy may be playing with fire. He said, "People who get strung out on amphetamines are, are usually crazy. They're paranoid, they stop eating. Their judgment is impaired and they do very bad things. They are among the sickes